W ramach zajęć bibliotecznych pod hasłem „Od słowa do konstrukcji – kreatywne czytanie z LEGO”, uczniowie mieli okazję połączyć świat literatury z twórczym działaniem manualnym. Głównym celem spotkania było rozwijanie wyobraźni, uważnego słuchania oraz kreatywności poprzez pracę z klockami LEGO inspirowaną przeczytanym tekstem literackim.
Podczas spotkań uczestnicy budowali z klocków LEGO własne interpretacje tekstu: postacie, sceny, miejsca lub ważne wydarzenia. Każda konstrukcja była wyjątkowa i pokazywała, jak różnorodnie można odbierać literaturę i przekładać słowo pisane na formę przestrzenną.
Na każdej przerwie uczniowie mieli możliwość swobodnego korzystania z klocków LEGO, które były dostępne w bibliotece. To pozwoliło na spontaniczną zabawę, integrację i twórcze spędzanie wolnego czasu – nie tylko dla uczestników zajęć, ale również dla wszystkich uczniów, którzy odwiedzili bibliotekę. Dzięki temu biblioteka stała się jeszcze bardziej przyjaznym i inspirującym miejscem.
Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem i z pewnością będą kontynuowane w przyszłości. Połączenie książki i LEGO okazało się doskonałym sposobem na pobudzenie dziecięcej wyobraźni i zachęcenie do kontaktu z literaturą.
Od słowa do konstrukcji – kreatywne czytanie z LEGO
